פרויקטים

מה לי ולאיילים? נובמבר 24, 2017 16:12

צולם במוזיאון נחום גוטמן, נווה צדק תל אביב
כשהוא נולד רצינו לבחור לו שם יפה, נעים לאוזן ובעל משמעות. כאן מתחיל הרומן שלי עם ממלכת האיילים.
אַיָּל (אייל בכתיב מלא) יונק מרשים וקל רגליים, מגדל קרניים גדולות ומפוארות הגדלות ונופלות מחדש מידי שנה. מעבר ליופיין של הקרניים הן גם מעידות על כשירותו של האייל. מכאן גם משמעות המושג אֱיָל שמסמלת כוח און ועוצמה. לאייל הפרטי שלנו, רעמת תלתלים שובבה שבהחלט מפארת את ראשו.



ספר ילדים בשם במבי מאת הסופר האוסטרי יהודי פליקס זאלטן פורסם לראשונה ב 1923 נחשב לקלאסיקה של ספרות ילדים ונוער. בהמשך תורגם הספר ע"י הסופר מיכאל דק.

התמונות מכאן http://harpatka.net//
ומכאן https://books.google.co.il/books/about/Bambi

על פי ספר זה נוצר הסרט המצויר והאהוב בהפקת חברת וולט דיסני, 1942.
הסרט נכנס לארכיון הסרטים הלאומי של ארצות הברית.


התמונות מכאן https://54disneyreviews.com/2014/08/19/movie-5-bambi/
http://bit.ly/2iKq6Ht:

דמות הבמבי, עופר האיילים הקטן, תמיד גרמה לי לדמיין מחוזות רחוקים ונופי יער ירוקים בם מסתובבים מיני האיילים השונים בארץ ובעולם.
טעימה על ההבדלים בין האיילים השונים ובעלי קרניים אחרים יכולנו לקבל בסיור נפלא שעשינו לפני שנים רבות ביער האיילים שבמושב אודם בצפון רמת הגולן. שם יכולנו לראות מקרוב את האייל הנוקד, האייל הגמדי והאייל האדום כשהאחרון המתפאר בקרניים גדולות ומסועפות הכי מזכיר את אביו האגדי של במבי.

התמונה מכאן http://www.yayalim.co.il/
על מדף הספרים בספרייה הביתית מלווה אותנו מזה שנים ספר השירים המרגש
עפר אילים מאת מלכה שמיר (צייגר) 1987


בירידי החלומות החורפיים והמופלאים של נתנאלה נהניתי במיוחד מהאווירה כשבתפאורה המושקעת כיכבו גם האיילים. כאן אחת הפינות המשגעות ביריד underground dreams, 2015

underground dreams fair, 2015

לעיתים, גם אריזות המוצרים שלי קבלו טעימה מהדמות הקסומה


בכל מקום, בחנויות בארץ או בחו"ל, הייתי מחפשת את הדמות היפה הזו ואפילו בחנות הבגדים מצאתי את שאהבה נפשי.


בבית, על מדף עץ ממוחזר שהכנתי, מחייך לו במבי מתוק שהכינה האומנית פוגי נעים.


בחלוף השנים, כשנעה המקסימה נישאה לאייל, גיליתי שבין שאר עיסוקיה, היא אלופה בסריגה. מכאן התגלגל הרעיון לשלב כוחות ולעשות טייק אוף על האייל הפרטי שלנו. דמות במבי מעוצבת שנראית בתנועה אבל יציבה מאד עם בגד סרוג. ביחד חפשנו את הסוודר האולטימטיבי לדמות האהובה. נסיונות רבים, סוודרים שנסרגו שוב ושוב ונפרמו באחת , עד שנבחרה הדוגמא הזו שחובקת את קווי המתאר של הבמבי באופן מושלם.
מאחר ואלו ימי חגיגות הכריטסמס הלכנו על צבעוניות מתאימה של אדום ירוק ולבן ואפילו אופציה עם חוט זהב שזור.

אצלנו, בחג הפסח, עם סיום קריאת ההגדה נוהגים לשיר מזמורים מספר שיר השירים וגם שם נחמד להתעכב לרגע על אחד מאלו "דומה דודי לצבי לעופר האיילים" , שיר השירים ב,פסוק ט

בלי קשר לחגים, זו דמות נפלאה, נאיבית אך עם עוצמה ונוכחות, להביא מתנה מיוחדת ליומולדת , להניח על מדף בחדר הילדים, על קונסולה בכניסה לבית או על שידה בחדר השינה.




שלכם,
ליאורי


חזרה למעלה