פרויקטים

לחבק עצים – מענפי עץ ביער לפריט מעוצב לבית ולגינה אוקטובר 13, 2022 10:58

אחת לכמה חודשים אנחנו יוצאים להרפתקאה ביער. הולכים בשבילים ומחפשים את המקומות שאנשי קק"ל ערמו בם את הגזם -אותם חלקי עצים שלא שרדו את פגעי מזג האוויר והונחו בערמות לפינוי. בשבילינו אלו ערמות אוצר שיהפכו בהמשך לפריטי עיצוב מיוחדים.

הפריט העיצובי כבר מתוכנן בראש, עכשיו צריך רק למצוא את ענפי העץ הנכונים מבחינת המידות שיתאימו לתכנון. לא תמיד ניתן למצוא את שהדמיון שלי מבקש. החיפוש יכול לקחת שעות וכשכבר מוצאים, נדרש זמן רב לחיתוך הענפים והעברתם לרכב.

כשאלו מגיעים לסטודיו, מתחילה מלאכת המיון העדינה יותר, דיוק הבחירה לכדי התאמה מיטבית לחלקי הפריט העיצובי. מכאן מתחיל מחול של חיבורים והתאמות. החלקים מחוברים זה לזה גם באמצעות דבק וגם באמצעות ברגים לעמידות מיטבית לאורך זמן. זוהי עבודת יד במלוא מובן המילה, כך שלכל פריט המראה המקורי שלו והאופי המחוספס שלו. השנים חורצות בטקסטורת העץ היפייפיה את הצלקות השוות לכדי מראה מיוחד. השלמות שבאי האחידות הופכת כל פריט כזה ליחיד ומיוחד המספר את סיפור קורותיו ביער שממנו הגיע.

לתהליך אומנות המיחזור והיצירה מחלקי עץ קיימים יש גם ערך סביבתי נוסף בכך שהוא דורש פחות משאבים תעשייתיים ומפחית את זיהום האוויר בהשוואה לתעשיית הנגרות.

 

כאן מתחילים

 

ממשיכים בחיתוך הענפים הנבחרים

 

 דחלילשיק

דמות הדחליל מחזירה לי אהבות ישנות - מספרי הילדים, מהסרטים המצויירים ואפילו משיעורי החווה בבית הספר היסודי. לכל אחד האופי והיופי המיוחד שלו כאילו קיבל הבעה אנושית במידה מסויימת. זו תוספת יפה ומיוחדת בערוגת התבלינים, בגינת הירק או במקבץ העציצים במרפסת.

שלבי עבודה בהכנת דחליל עץ ממוחזר

שלב ההתאמות והחיבורים בין החלקים 

 

הכנת דחליל עץ ממוחזר

שלב חיבור החלקים אחד לשני וקיבוע באמצעות קליבות 

 

דחליל מעץ ממוחזר

אופי מחוספס ואותנטי.

עיצוב גינה דחלילשיק יוסיף יופי ואופי לגינה שלכם. 

 

פטריות או לא להיות

כשסימני החורף באוויר אני אוהבת לדמיין את ריח האדמה ואת הפטריות שיופיעו ביער לאחר הגשם. הן מזכירות טיול במקומות רחוקים, מהדהדות סיפורי אגדות והחיבור לטבע רק  מתבקש. בדומה לדחלילים, גם הן מתחילות את דרכן באיסוף ענפים ביער. לאחר מיון נוסף, אני מחברת את חלקי הענפים יחד בהתאמה כך שכל פטריה מספרת סיפור קצת אחר. ראש  הפטריה מדגים את טבעות העץ ועבודת העיבוד מדגישה את הטקסטורה היפה שבו. הפטריות המעוצבות יקשטו כל מדף, כוננית, שידה או שולחן. אני אוהבת להעמיד אותן בזוגות או במקבץ אחר שמראה את הגבהים השונים והשונות שלהן כמו שיש בטבע.

 

פטריות מעץ ממוחזר בעבודת יד

טבעות העץ במלוא הדרן 

 

פטריות מעץ ממוחזר

דקורציה על אדן החלון במטבח של דנה

 

פטריות מעוצבות מעץ ממוחזר

משתלב עם היצירה של דורית על שולחן פינת האוכל 

 

פטריות עץ מעוצבות

סטיילינג משובח במרפסת אצל אורנה 

פטריות עץ ממוחזר

הסיפור שלהן על המדף בספריה 

 

פטריות עץ ממחוזר גם בחצר ובגינה

בחזרה לטבע - פטריות העץ גם בחצר ובגינה

 

פטריות עץ בעבודת יד

 

וכשממשיכים ליצור עם ענפים, הדמיון מפליג למחוזות רחוקים כמו כאן בדוגמת סירת המפרש שמדגימה את יופי העץ מבפנים ומבחוץ.

  סירת מפרש מעץ ממוחזר

טבעי, ממחוזר ואקולוגי.

לדחלילשיק באתר

https://touchandwood.co.il/collections/recycled-wood/products/handmade-small-wooden-scarecrow-my-garden  

לפטריות באתר

https://touchandwood.co.il/collections/recycled-wood/products/wooden-mushroom-handmade

 

 

 

 

 

  

 


ובכל חלון נשקפת תמונה ובכל חלון מסופר סיפור* ספטמבר 26, 2020 20:05

מחשבות על השתקפויות, על גלוי ונסתר ועל סיפורים של בתים אחרים בימים אחרים, הביאו אותי לכתוב על חלונות הבתים, אלו שנגעתי בם בעבודת הידיים ואלו שנגעו בי בלב, ושעכשיו מהדהדים את הסיפור שלהם על קירות של בתים אחרים. 

חזרה למעלה